Saturday, December 11, 2010
Bongak
dah la tak keje then x buat pape tapi duit sentiasa masok..
hemmmm ;|
best je erk jadi kau..
datang lepak sini org sini bagi duit..
pegi lepak kat sane org sane bagi duit..
bahagia je hidup kau..
kalau tak menyusahkan orang tak pe la..
ntah laa walaupun xde org yg kesah kau nak dtg ke x nk ke..
aku tetap tak boleh tgk muke kau..
rasa mcm meluat gila-gila..
kadang-kadang aku rasa sampai nak nangis bile aku tgk muke kau..
sedih sebab ape lah ade org mcm kau nie kat dunia nie..
isyhhh!!
minta-minta lah dijauhkan anak aku nnti jadi mcm kau..
tak lama lah org yang hidup mcm kau nie..
kau ngn sedara mara kau same je..
tak boleh pakai sikit habuk pun bagi aku..
KAU BOLEH BLAAA LAAAAAA!!!!!!!!!
aku
sebelum nie aku tak penah kesah perasaan org..bahkan ibu aku sendiri aku tak dengar ckp..
tapi kenapa kau?
apa yang kau dah buat sampai aku terlalu berlembut..adakah sebab aku takot kehilangan kau?
aku jenis yang aku nak orang ikut kehendak aku..dan aku mahukan sesuatu sampai aku dapat..aku suke luahkan rasa tidak puas hati dengan memberontak..
dulu jika aku cakap tak tak lah sampai bila bila..dan aku suke tinggikan suara bile aku aku rasa tak puas hati..
sekarang kanapa aku kena marah smpi aku blh menitikkan air mata?sedangkan ibu marah aku berjam-jam aku seperti tunggul kayu yang tak peduli apa yang ibu nak kate..masok telinga kiri kuar telinge kanan..
kenapa aku jadi terlalu lemah dgn kau?
kenapa aku takot dgn kau?
aku takot khlgn kau ke?
dan kenapa pula aku tak takot khlgn ibu? sebab aku tahu yang ibu tak akan tiggalkan aku sampai bile bile pun..
susah org nk tgk aku nangis sebelum nie..tapi hari ini kau buat aku nangis bila kau lemparkan kate2..
betol ke aku nie bodoh sampai aku bkn aku yang dulu.?
apakah ini perubahan yang baik bagi aku?tapi aku rasa aku terlampau lemah..
Thursday, December 9, 2010
thank god ;D
what I wish to give you in times to come,
happiness, and wisdom,
a life filled with fun,
to explore all adventures of your curious mind,
to become knowledgeable of what you'll find,
as I await your arrival and the presence of newborn cries,
I picture how you'll look when I open up my eyes.
I feel your movements every time I wake each day,
letting mommy know that you’re okay,
obstacles I hope you'll overcome,
education I know you'll get done,
I stay up late reading to you,
talking to my stomach,
a feeling I never knew,
hungry all the time
'No doubt you're a son of mine',
You make me feel happy even when I'm sad,
because the formation of another life makes me glad.
Proud of you I am,
I already know how you'll be,
a smart 'lil' lady for mommy to see,
no worries from me a mom to be,
to a special baby girl I can't wait to see.
Thursday, November 25, 2010
engkau ;)
Saturday, June 19, 2010
you
I don't know where to begin,
I'll start from my heart,
and what I feel within.
I still have feelings,
which haven't changed,
because when you left me
my life was re-arranged.
I used to cry
so many times a day,
but lately those tears
have been fading away.
I am hoping that
my brighter day soon will come,
and maybe, just maybe,
I'll find that special someone.
Yes, it's been hard,
but I'm getting back my life,
I've even managed
to put away the knife.
I will find someone
who's right for me,
who loves me
and lets me be all I can be.
Yet the thought of you and her,
is tearing me apart,
because you will always have a special place
in my broken heart.
Do I still love you?
Yes, I do,
but another part of me
is getting over you.
I never thought I would say this,
but I simply have to confess,
with each and every day that goes by,
I love you less and less.
I just wanted to be with you,
but now you're gone,
and the time has come
for me to move on.
You meant so much to me,
in fact, you still do,
from the bottom of my heart,
I loved you too.
Wednesday, May 26, 2010
Teruskan!
kalau kau rasa itu yang terbaik..
teruskan
kalau kau rasa ia tak akan berakhir..
teruskan
kalau kau rasa itu memang dunia kau..
teruskan
kalau kau tahu ape yang kau lakukan ini tak kan membuat kau tinggalkan aku..
teruskan
jika kau rasa kau bahagia dengan kehidupan sebergini..
teruskan
kalau kau rasa aku tak kan pernah berubah..
teruskan
jika kau nak tengok anak2 kita alami benda yang same..
teruskan laaa sayang
kalau kau rasa ini semua memang tak kan berakhir..
teruskan lah senyum
jika kau bahagia dengan kehidupan kau sekarang..
Saturday, April 24, 2010
Sunday, April 18, 2010
kenapa?
kanapa kau masih bagi aku peluang?
kalau laa aku bodoh..
kenapa kaw masih membenarkan hati kaw untuk menyayagi aku?
kalau aku tak matang..
kenapa kaw pilih aku?
kanapa aku masih disakiti sekiranya kaw sayang aku?
besar mana salah aku?
mana sume janji yang kaw tak kan sakiti aku?
sekiranya kaw mencintai aku
tolong laa jgn seksa aku..!!!!
sekiranya aku bukan yg terbaik untuk dirimu..
pergi laa sayang..
mungkin itu yang telah ditakdirkan untuk kita..
tapi aku tahu masih ada banyak jalan untuk mengubah semua ini..
Saturday, April 3, 2010
luahan hati
lame gila rasanye tk update blog..
tbe tbe hari rasa mcm nak tulis something plak..
hari demi hari macam-macam yang berlaku dalam hidup aku..
gembira,sedih,pahit dan manis..
tu semua daa jd permainan dalam kehidupan aku..
bila aku gembira,aku rasa dunia ini aku yang punya..
bahkan bila aku sedih aku selalu memohon kepadanya agar dye pendekkan hayat ku..
kerana aku tidak tahan menanggung kepedihan disaat aku sedih..
dikala aku memerlukan kekuatan..
aku memeluk dirinya dengan penuh erat,seperti tidak mahu melepaskan..
kerana aku tahu dia adalah kekuatanku :)
mohd faris bin yusuf..thankx for evrything,,im so glad to be yours..
Monday, February 8, 2010
yya arifin
Because you're so special in my heart
The pain that you are feeling
Is tearing me apart
But know that love has a way
Of easing all that's wrong
Together we can make it
If we hold on and just be strong
Know that you're not alone
In all your adversity
For by your side through and through
Is where I'll always be there
p/s : babe i really love u..i hope kte akn mcm dulu ;)
sorry sbb i daa bnyk x abiskan masa dgn u skunk..
Epilog Sebuah Kehidupan..
salam buat pembaca yang dikasihi...
kalian...
hari ini aku tak tau nak tulis apa kat entry aku...
aku btul2 dalam kebingungan dan tension...
semua perkara berlaku begitu cepat dan pantas..
ku sangkakan panas sampai ke petang....
rupanya hujan ditengahari....
bukan mudah untuk mencari sebuah ketenangan
kerna disebalik ketenangan itu akan terselit sebuah kedukaan....
sebuah kedukaan yang aku tak sangka ia akan berlaku...
sebuah kedukaan yang betul-betul merundum jiwa aku....
kehidupan sebagai seorang anak,remaja,kekasih dan sabahat
memang banyak duri dan ranjau....
setiap detik dan setiap masa akan ada sahaja perkara yang tak diduga..
bermacam-macam perangai manusia yang aku jumpa..
bermacam-macam ragam yang bakal mnjelma...
dan pelbagai telatah yang akau lalui....
tapi smua yang blaku aku laluinya dengan 1...
1 nasihat yang penting....
1 ajaran yang berkesan....
1 ketahanan diri...
1 kejituan jiwa untuk menempuhi segalanya....
gunting dalam selimut...
antara ungkapan yang mampu ku rungkai....
tentang sikap sebilangan manusia yang susah untuk dijangka...
tentang perangai manusia yang susah untuk diubah...
mungkin semua yang berlaku sudah ditentukanNYA...
aku hanya berserah dan redha dengan apa yang terjadi...
aku percaya setiap yang berlaku akan ada karma...
setiap yang berlaku akan ada balasan...
aku sebagai manusia yang hina hanya mampu berserah dan memohon
agar diberi kesempatan untuk memaafkan segala kesalahan semua orang yang aku sayangi…
aku tak mampu untuk menghukum mereka..
kerna aku tahu aku bukan tuhan yang bisa menghukum...
aku biarkan apa yang terjadi sebagai satu sejarah...
sebagai satu pengajaran....
sejarah untuk aku terus mengingati dan mngambil iktibar dengan apa yang blaku...
pengajaran untuk aku terus matang dalam menempuh hari-hari yang mndatang....
Ya ALLAH...
kau tabahkan hati aku...
hati seorang insan yang kerdil lagi hina..
insan yang tak pernah lekang mengingatiMU Ya ALLAH...
Kau berikan aku ketabahan hati untuk aku terus melalui
perjalanan dan sisa baki kehidupan ini....
ketenangan jiwa dan akal fikiran dalam menyelesaikan masalah...
hanya padaMU .....
ku menadah tangan...aminnn…
Thursday, February 4, 2010
Wednesday, January 27, 2010
Bersabar
itu la ape yang aku tengah lakukan sekarang nie..
apabila dia ingin berubah
aku kena lebih kuat dari sebelum nie..
kerana apabila dia didalam proses ingin berubah
dia akan menjadi seorg yg moody dan cepat marah
adakala ape yang keluar dari mulut dia membuatkan hati ini pedih
sampai aku x perasan yang aku sedang menangis
disebabkan ini sume untuk kebaikan
yaALLAH aku redha jika ini yang terbaik untuk dirinya
apa yang aku harapkan dia lakukan ini semua demi masa depan dia sendiri
jangan la biarkan dia lakukan ini demi diri ku
aku akan terus lakukan apa sahaja demi menjaga hubungan ini
dan aku harapkan perubahan ini akan selamanya bukan laa sementara..
yaALLAH aku hati aku tidak tenang menantikan apa yg akan berlaku pd 29hb mac 2010
apakah sumenya aku okay seperti yang aku harapkan atau sebaliknya?
jika ia sebaliknya aku redha yaALLAH
mungkin ini satu dugaan dan ujian yg besar buat diriku..
tetapi ape yg aku inginkan dia tetap berada disisi aku hingga ke akhir hayat ku..
kerana aku ingin dia menjadi yang halal buat diriku
serta menjadi bapa kepada anak-anak ku ;(
Tuesday, January 19, 2010
plisssshh :(
d jgn tglkn an lame2?
d plisssshhh ;(
an x kuat tok sume nie d..
an blom bersedia lagi tok sume nie ;'(
ya ALLAH tolong laa..
aku blom mampu tok hidup tnpa dye :(
pulang laaa dye balik?
d buat ape jeh?
d daa mkn ke?
an xde slera nk makan..
an nk mkn ngn d ;(
mnom pun an x hari nie..
an nk mnom ngn d ;'(
an nk kiss d..
hug d puas-puas..