Saturday, December 11, 2010

aku

aku tak tahu kenapa aku berubah..sedangkan aku seorang anak dan sahabat yang cukup keras hati..
sebelum nie aku tak penah kesah perasaan org..bahkan ibu aku sendiri aku tak dengar ckp..
tapi kenapa kau?
apa yang kau dah buat sampai aku terlalu berlembut..adakah sebab aku takot kehilangan kau?
aku jenis yang aku nak orang ikut kehendak aku..dan aku mahukan sesuatu sampai aku dapat..aku suke luahkan rasa tidak puas hati dengan memberontak..
dulu jika aku cakap tak tak lah sampai bila bila..dan aku suke tinggikan suara bile aku aku rasa tak puas hati..
sekarang kanapa aku kena marah smpi aku blh menitikkan air mata?sedangkan ibu marah aku berjam-jam aku seperti tunggul kayu yang tak peduli apa yang ibu nak kate..masok telinga kiri kuar telinge kanan..
kenapa aku jadi terlalu lemah dgn kau?
kenapa aku takot dgn kau?
aku takot khlgn kau ke?
dan kenapa pula aku tak takot khlgn ibu? sebab aku tahu yang ibu tak akan tiggalkan aku sampai bile bile pun..
susah org nk tgk aku nangis sebelum nie..tapi hari ini kau buat aku nangis bila kau lemparkan kate2..
betol ke aku nie bodoh sampai aku bkn aku yang dulu.?
apakah ini perubahan yang baik bagi aku?tapi aku rasa aku terlampau lemah..

No comments:

Post a Comment