Sunday, December 4, 2011

Si Kakak



sudah banyak cerita yang aku luahkan disini,
tapi cerita yang kali ini tentang seseorang hamba allah yang bergelar kakak..
setiap kali aku terpandang wajah mu yang aku frame dan letak kan di sudut bilik sepi ku..
hati ku menjadi sebak..

kakak!
sejak dari saat itu kita dah tak mcm dulu,
aku rindu telatah dan bebelan mu,
aku rindu nak dengar nasihat dan kate ate semangat dari mu,
aku rindu kan kita borak sampai subuh hari,
on the fon berjam jam..
saat aku teringat semua detik kita bersama,
aku menangis sendiri

kakak!
adakah engkau merasa perasaan yang same mcm aku??
dulu semua cerita aku tahu,
tapi kini ape yang terjadi aku pun tak tahu,
mungkinkah sebab kami selalu membeben kan mu??
kita dah tak banyak cakap mcm dulu,
bila bersua kau hanya bercakap dengan dia..
aku terasa terpinggir, disebabkan itu aku diam kan diri.

kakak!
maafkan kami sekiranya kami ade tersalah bicara,
yang membuatkan kau terguris hati.
tapi percaya lah aku amat merindui dirimu yang dulu..
selepas kau cakap sekarang kau ade tanggungjawap yang baru,
air mata aku terus mengalir.
aku terus diam seribu bahasa..

kakak!
aku tak minta kau sepanja masa dengan aku,
tapiiiii!!! ntah lah
mungkin betul terlalu banyak benda yang lebih penting dari kami,
dulu kau selau tanya khabar riesya,
tapi sekarang dah tak mungkin sbb kau dah ade pengganti dia.
sehingga si suami berkata,
dia sudah ada kehidupan yang baru biar kan dia terus bahagia,
mungkin dia dah tak perlu kita.
kerana siapa lah kita..
aku menjadi semakin sebak!!

mulut aku tidak berhenti berkata
"an rindu kak liaa,dia rindu an tak"
aku tahu kau tunggu aku dan aku pun tunggu kau.
kita sama2 ego..

kakak!
maafkan aku kerana merindui dirimu,
maafkan aku kerana menulis semua ini,
maafkan aku kerana tidak mampu hendak berdepan dengan mu,
air mata ini tidak berhenti menangis mengalir setiap butang keyboard ini aku tekan.

kakak!
yang penting aku dapat melihat kebahagian kau sekarang,
aku akan sentiasa doakan ia berkekalan sampai ke akhir hayat!!

yang ikhlas
adikmu fareena ;'(

No comments:

Post a Comment